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Consegue identificar os 10 erros de inglês neste texto?

Leia atentamente o trecho do artigo sobre fusões e aquisições e teste seu inglês

Por Rose Souza, sócia-diretora da Companhia de Idiomas
2 fev 2022, 11h32 • Atualizado em 23 out 2024, 17h20
Imagem mostra uma folha de papel em branco e, sobre ela, quatro canetas: uma amarela, uma laranja, uma rosa e uma azul
 (Pexels/Jessica Lewis Creative/Divulgação)
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  • Possivelmente você já sabe o que é M&A: Merger & Acquisitions, ou Fusões e Aquisições. Mas você sabia que apenas um terço dos processos de M&A dão certo nas empresas? E o mais importante: que a área de RH, segundo a consultoria Gartner, pode influenciar todas as etapas?

    Neste artigo, coloquei três fatores relacionados às áreas de influência do RH, com o objetivo de aumentar as chances de sucesso de um processo de M&A: Change Decision, Change Implementation and  Capability Factors. Esses fatores foram listados no relatório da Gartner IMPROVING M&A SUCCESS –  Imperatives for Heads of HR and HR BPs.

    E, para você desenvolver seu inglês, coloquei dez erros neste trecho do relatório, para que você tente descobri-los. Se encontrar os dez, você é fera!
    Dica: são seis errinhos de preposição e outros quatro variados!
    Ficou com dúvidas depois de corrigir? Fale comigo pelo Instagram.

    Change Decision Factors 

    Quality of Decision 

    • Alignment of the Change Decision with Organizational Need
    • Goal Definition
    • Negative Impact in Employees Minimized

    Decision-Making Process

    • Available of Relevant Information
    • Stakeholder Involvement on the Change Decision
    • Past Organizational Experienced with the Change
    • Time to Make the Change Decision

    Change Implementation Factors 

    Employee Communications

    Differentiation of Communications Message
    Frequence of Employee Communication
    Clarity of Need of Change

     Infrastructure 

    Alignment of Talent Processes
    Alignment of Technology and Systems
    Alignment of Organizational Cultural
    Alignment of Workflows and Processes

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    Change Process 

    • Tracking off Success Metrics
    • Change Implementation Roles and Responsibilities
    • Time for Execute the Change

    Capability Factors 

    Capability of Managers of Change 

    Managers of Change Having Organizational Knowledge
    Managers of Change Having Change Management Skills

    Capability of Senior Leaders 

    Leader Deployment to Appropriate Roles

    Capability of Employees

    Retention of Key Employees
    Employees Having Information over the Change
    Employee Deployment to Appropriate Roles
    Employee Skills
    Leader Deployment to Appropriate Roles
    Employee Skills

    ANSWERS

    Change Decision Factors 

    Quality of Decision 

    1. Negative Impact on Employees Minimized

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    Decision-Making Process

    2. Availability of Relevant Information

    3. Stakeholder Involvement in the Change Decision

    4. Past Organizational Experience with the Change

    Change Implementation Factors 

    Employee Communications

    5. Frequency of Employee Communication

    6. Clarity of Need for Change

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    Infrastructure 

    7. Alignment of Organizational Culture

    Change Process 

    8. Tracking of Success Metrics

    9. Time to Execute the Change

    Capability Factors 

    Capability of Employees

    10. Employees Having Information About the Change

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